Шта ће бити са споредним јунацима романа, и то романа који ни на- писан није, ал’ који још од давнина с оца на сина, без речи, у костима,
по шиљатом носу, или кашљуцању у четири изјутра, док у кревету тумачиш себе на плафону, у сплету сенки што шуште, као да се у грању
(ил’ можда у корењу) заплела птица: исти је поглед, тек мењају се лица нарочито бивша, и све их је више;
нарочито споредна, сама, без плана расута свуд по страницама романа што га читаш, што сам од себе се пише.
ОКТОБАР
Октобар. Киша. Лишће: класика. Ракићева “Јасика” на столу. Одједном, видиш, како је, голу, нешто одузима из облика,
нешто ван свог лика, јер кроз прозор који зури, тај у себе гледа, ко кишна кап кад поглед свој преда асфалту, док не прсне у обзор
што онда чека нове тумаче. Зато, док се слика та растаче, Не питај ко зове из далека,
Твоју кошуљу на себи носи – Иста му јесен сад чело роси, Његов глас је твога гласа јека.
ЛИЦЕМ У ЛИЦЕ
Време – то су кораци поред зида (у ципелама свог оца корачаш) овог октобра, и то је сенка плаш- љиве мачке што нестаје из вида,
шушањ што те оставља на улици лицем у лице с ничим што би било помена вредно; ни милом, ни силом машина твог тела иде ка слици
распростртој све до руба видика, која се убризгава, без облика у твоје зенице, попут брзака,
иако не радиш ништа, никоме, иако знаш да више нико име твоје неће узвикнути из мрака.
|